نوشابه انرژی زا را کی بخوریم؟

چه زمانی از روز باید یک نوشیدنی انرژی زا بنوشید؟

می‌دانید که نوشیدنی انرژی‌زای  طعم فوق‌العاده‌ای دارد، انرژی شما را افزایش می‌دهد و مواد مغذی ضروری را برای بدن شما فراهم می‌کند. چیزی که ممکن است ندانید این است که مصرف نوشیدنی های انرژی زا می تواند تاثیری بر بدن شما بگذارد.برای استفاده بیشتر از نوشیدنی انرژی‌زای زمان‌های خاصی از روز وجود دارد که برای مصرف این شیرینی هلو انبه مفیدتر است.

با توجه به تحقیقاتی که در مورد ریتم شبانه روزی بدن انسان و اثرات کافئین انجام شده است، اکثر مردم در اواسط صبح با مصرف نوشابه انرژی زا بهترین انرژی را دریافت خواهند کرد. برای اکثر مردم، مصرف یک نوشیدنی انرژی‌زا بین ساعت 9:30 صبح تا 11:30 صبح بیشترین فواید انرژی‌زا را به همراه خواهد داشت. 

کسادی وحشتناک بعدازظهر بخش سختی از روز است که باید با آن را پذیرفت. بدن شما شروع به از دست دادن انرژی می کند و قند خون بعد از ناهار ظهر کاهش می یابد. سعی کنید یک نوشیدنی انرژی زا در نقطه ای از روز بنوشید (بین ساعت 1:30 تا 3:30 بعد از ظهر) تا از افت انرژی در بعد از ظهر جلوگیری کنید.

نوشابه انرژی زا را کی بخوریم؟

یک نوشابه انرژی زا یک گزینه راحت، خوشمزه و سالم برای تقویت کمی بیشتر در طول تمرین است. کافئین به شما انرژی بیشتری می دهد. مواد مغذی و ویتامین ها سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کنند.

در واقع، نوشیدنی انرژی زا  در هر زمانی از روز لذت بخش است! با سطوح پایین قند و کافئین، ممکن است متوجه شوید که برنامه خواب شما را اذیت نمی کند . پس بنوشید! (اگر به کافئین حساس هستید، ممکن است بخواهید از نوشیدن نوشابه انرژی زا خیلی نزدیک به زمان خواب خودداری کنید.) 

چه زمانی نباید نوشیدنی های انرژی زا مصرف کرد؟

 نوشیدن یک یا دو نوشیدنی انرژی زا در روز احتمالاً برای بزرگسالان سالم سالم بی خطر است، اما کسانی که شرایط پزشکی خاصی دارند باید قبل از استفاده از آنها اقدامات احتیاطی بیشتری انجام دهند. به ویژه، اگر بیماری قلبی، بیماری قلبی دیگر یا فشار خون بالا دارید، ابتدا باید با پزشک خود مشورت کنید.

نوشیدنی های انرژی زا حاوی مواد مغذی مانند کربوهیدرات ها، ویتامین ها، مواد معدنی و مکمل های گیاهی مانند جینسینگ، طعم دهنده های میوه و آب میوه هستند که همگی به تاثیر آن کمک می کنند، مصرف کننده در مدت کوتاهی احساس انرژی فوق العاده ای می کند. یک قوطی نوشیدنی انرژی زا حاوی تقریباً 80 میلی گرم کافئین است.

نوشابه های انرژی زا نوشیدنی های غیر الکلی هستند که همانطور که از نامشان پیداست باعث افزایش انرژی و بهبود عملکرد ذهن و بدن می شود. آنها به اندازه مولتی ویتامین در بین نوجوانان و جوانان مصرف می شوند. آمارها می گویند نوشیدنی های انرژی زا در بین مردان 18 تا 34 ساله محبوبیت بیشتری دارند.

نوشابه انرژی زا را کی بخوریم؟

بهترین زمان برای نوشیدن نوشابه های انرژی زا

یکی از انگیزه های اصلی مصرف نوشابه های انرژی زا، ادامه کار با وجود خستگی است. نوشیدنی های انرژی زا برای افرادی که باید بیدار بمانند و هوشیار بمانند، گزینه ای مطمئن هستند، به عنوان مثال، افرادی که برای آزمایش آماده هستند.

رانندگان اغلب وقتی در جاده های طولانی و به ظاهر بی پایان برای بیدار ماندن، به خصوص در شب، از نوشیدنی های انرژی زا استقبال می کنند. نوشیدنی های انرژی زا می توانند هوشیاری را در یک راننده خسته افزایش دهند.

تجربه و مطالعات بسیاری نشان داده است که این نوع از محرک ها می توانند کیفیت رانندگی را بهبود بخشند و بر خستگی غلبه کنند، حتی اگر راننده کم خواب باشد. با این وجود، همیشه در نظر داشته باشید که نوشیدنی های انرژی زا هرگز نمی توانند جایگزین خواب خوب شبانه شوند.

همچنین ورزشکاران قبل و بعد از تمرین نوشیدنی های انرژی زا می نوشند تا انرژی از دست رفته را جبران کنند. اگرچه آب جزء اصلی نوشیدنی‌های انرژی‌زای گازدار است، اما کافی نیست ورزشکاران را از طریق ورزش‌های سنگین جذب کند. نوشیدنی های انرژی زا در بین ورزشکارانی که از آنها به عنوان مکمل استفاده می کنند، استقبال خوبی شده است.

ورزشکاران بر این باورند که نوشیدنی های گازدار از طریق تامین آب، قند و الکترولیت ها می توانند از کم آبی بدن جلوگیری کنند. محبوبیت این نوشیدنی را می توان با طعم دلپذیرتر، جذب سریع آن در خون و توانایی آن در بهبود عملکرد بدن نیز توضیح داد.

در واقع بهترین زمان برای مصرف نوشیدنی های انرژی زا زمانی است که به انرژی نیاز دارید! برای استفاده از مزایای چندگانه آن، باید مراقب باشید

هرگز این نوشیدنی را با معده خالی ننوشید زیرا تاثیر منفی آن بر سیستم گوارشی دارد.
قوطی را چهار تا هشت ساعت قبل از خواب بنوشید، بر اساس میزان تحمل شما به کافئین.
باید به خاطر داشته باشید که برای جلوگیری از اختلالات خواب، هیچ ماده غذایی حاوی مقادیر زیاد کافئین نباید در اواخر عصر یا شب مصرف شود.

نوشیدنی‌های انرژی‌زا برای افزایش سریع انرژی عالی هستند، چه برای کمک به شما در طول شبانه‌روز، هوشیار ماندن در طول جلسه یا برای یک رانندگی طولانی به آن‌ها نیاز داشته باشید.

 چه زمانی نوشیدنی های انرژی زا وارد جریان خون بدن می شوند و چه مدت قبل از آن باید نوشید؟

10 دقیقه طول می کشد تا کافئین موجود در یک نوشیدنی انرژی زا بعد از نوشیدن یک نوشیدنی انرژی زا وارد جریان خون شما شود. سپس بین 20 تا 45 دقیقه طول می کشد تا به طور کامل در جریان خون شما جذب شود و در این زمان حداکثر اثرات را تجربه خواهید کرد.

برای بررسی بیشتر در مورد مکانیک نوشیدنی های انرژی زا، از عوامل موثر بر اثربخشی نوشیدنی های انرژی زا گرفته تا مدت زمانی که نوشیدنی های انرژی زا در بدن شما باقی می مانند.


آیا نوشیدنی های انرژی زا واقعاً مؤثر هستند؟


نوشیدنی‌های انرژی‌زا به این دلیل کار می‌کنند که حاوی کافئین هستند، که یک محرک است و به شما انرژی می‌دهد.اگرچه نوشیدنی‌های انرژی‌زا می‌توانند حاوی تعدادی از مواد تشکیل دهنده مانند ویتامین‌های B، اسیدهای آمینه و عصاره‌های گیاهی باشند، اما افزایش بیشتر انرژی عمدتاً از کافئین ناشی می‌شود. اگر کافئین را از یک نوشیدنی انرژی زا حذف کنید، متوجه خواهید شد که به همان اندازه کارآمد نخواهد بود.

کافئین با جلوگیری از تأثیرات گیرنده های آدنوزین، مواد شیمیایی مغز که مسئول خواب هستند، عمل می کند.

هنگامی که این فرآیند اتفاق می افتد، باعث می شود مغز شما یک پاسخ “جنگ یا گریز” را آزاد کند که به نوبه خود آدرنالین ترشح می کند. در عین حال، کافئین همچنین منجر به آزاد شدن دوپامین از مغز می شود، یک ماده شیمیایی که مسئول احساس لذت ما است.

نوشابه انرژی زا را کی بخوریم؟

زمان مناسب برای نوشیدن یک نوشیدنی انرژی زا چه زمانی است؟


بهترین زمان برای نوشیدن یک نوشیدنی انرژی زا 30 تا 60 دقیقه قبل از افزایش انرژی است. مهم ترین ماده تقویت کننده انرژی در نوشیدنی های انرژی زا کافئین است و حدود 45 دقیقه طول می کشد تا کافئین به طور کامل در جریان خون شما جذب شود.

می توانید انتظار داشته باشید که اثرات یک نوشیدنی انرژی زا حدود 30 تا 60 دقیقه پس از مصرف به اوج خود برسد. پس از آن زمان، افزایش انرژی که تجربه می کنید به تدریج از بین می رود و حتی ممکن است تصادف را تجربه کنید، به خصوص اگر یک نوشیدنی انرژی زا می نوشید.

نیمه عمر کافئین حدود 5-6 ساعت است. در نتیجه، مطمئناً نباید ظرف حدود 6 ساعت پس از برنامه ریزی برای خواب، نوشیدنی های انرژی زا مصرف کنید. در غیر این صورت، ممکن است متوجه شوید که در خوابیدن مشکل دارید.

نوشیدنی های انرژی زا چه مدت در سیستم شما باقی می مانند؟

کافئین، که ماده اصلی تقویت کننده انرژی در نوشیدنی های انرژی زا است، حدود 10 تا 12 ساعت در سیستم شما باقی می ماند تا اینکه به طور کامل از بدن شما دفع شود.

در حالی که مواد زیادی در نوشیدنی های انرژی زا مانند شکر، ویتامین های گروه B، عصاره های گیاهی و اسیدهای آمینه وجود دارد، ماده اولیه نوشیدنی های انرژی زا که مسئول ایجاد احساس انرژی اضافی به شما هستند، کافئین است.

نیمه عمر کافئین 5 ساعت است، به این معنی که مقدار کافئین مصرفی شما بعد از حدود 5 ساعت به نصف کاهش می یابد.

فروشگاه حالاچی باحذف واسطه ها وایجادتخفیف در محصولات ,تجربه یک خرید دل انگیز را برای شما رقم خواهدزد.ازطریق باکس زیر می توانید نوشابه انرژی زا ردبول, هایپ و بلک برن را خریداری نمایید.

اشتراک گذاری مقاله در صفحات اجتماعی

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *