همه چیز درباره شامپوهای کراتین مو

همه ما درباره استفاده از محصولات کراتینه برای موهایمان شنیده ایم، اما واقعا در مورد آن چه می دانیم؟ چرا محصولات شامپو و نرم کننده کراتینه وجود دارد؟ کدام برندهای شامپو کراتینه واقعاً اثرمی کنند؟ در واقع، این پروتئین برای تقویت قدرت داخلی و انعطاف پذیری موهای شما، به خصوص زمانی که به عنوان شامپو کراتینه استفاده می شود، عالی است.

بنابراین، اگر به دنبال بهترین شامپوی صاف کننده هستید، ادامه مطلب را بخوانید و بدانید که چگونه بهترین شامپو را انتخاب کنید.

 

همه چیز درباره شامپوهای کراتین مو

کراتین و فواید آن چیست؟

کراتین پروتئینی است که در بدن ما یافت می شود و به عنوان “بلوک های سازنده” پوست، مو و ناخن ما در نظر گرفته می شود. می تواند ساختار موهای شما را تقویت کند، به همین دلیل است که در بسیاری از شامپوها وجود دارد. در واقع کراتین می تواند موهای شما را قوی تر و صاف تر کند.

شامپو کراتینه چیست؟

صرف نظر از برندهای شامپوی کراتینه، شامپوی کراتینه مانند شامپوهای معمولی شما نیست، زیرا بسیار فراتر از آن چیزی است که شامپوی کراتینه می تواند انجام دهد. در حالی که موها را تمیز می کند و رسوب را از بین می برد، یک شامپو صاف کننده کراتینه با تقویت کوتیکول هایی که هر ساقه مو را تشکیل می دهند، مو را تقویت می کند. و اگر بعد از آن از نرم کننده نرم کننده استفاده کنید، می توانید موهای نرم و صاف تری داشته باشید.

 

چرا باید شامپو و نرم کننده کراتینه را در برنامه روزانه خود قرار دهید؟

اگر تا به حال امیدوار بوده اید موهای صاف تر و بدون وز داشته باشید، به احتمال زیاد در مورد درمان های کراتینه مو یا حداقل موهای برزیلی شنیده اید. این درمان‌های صاف‌کننده به دلیل توانایی‌شان در صاف، صاف و براق کردن موها تا شش ماه شناخته شده‌اند.و با آگاهی کامل از اینکه کراتین به تنهایی می تواند به عنوان یک ماده مراقبت از مو مفید باشد، برندهای زیبایی شروع به فرمولاسیون محصولات خانگی کراتین کرده اند.

کراتین چیست؟

کراتین یک پروتئین ساختاری و محافظ است که مو و ناخن را می سازد. در مو، مسئول جلوگیری از شکستن، موخوره و آسیب حرارتی است. با استفاده از کراتینه به صورت موضعی روی موهای خود، می توان از آن برای صاف کردن و رفع موخوره استفاده کرد.

وقتی پروتئین‌های کلاژن هیدرولیز شده به صورت موضعی روی موها اعمال می‌شوند، می‌توانند به پر کردن قسمت‌های آسیب‌دیده ساقه مو کمک کنند و به طور موقت استحکام را افزایش دهند. «این با درمان‌های کراتینه [در سالن] که عموماً دارای فرمالین (فرمالدئید و متیل الکل) برای صاف کردن مو هستند، متفاوت است. این درمان‌ها می‌توانند به مو آسیب برسانند و بخارهای خطرناکی را آزاد کنند.» علیرغم این خطرات بالقوه، بسیاری از افراد هنوز درمان های کراتینه را در سالن رزرو می کنند.

کراتین برای مو

نوع ماده تشکیل دهنده: نرم کننده تقویت کننده

مزایای اصلی: ساقه مو را ترمیم می کند، تارهای مو را صاف می کند، درخشندگی می بخشد

چه کسی باید از آن استفاده کند: به طور کلی، کراتین برای کسانی که موهای ضخیم، آسیب دیده و وز دارند بسیار مفید است. افرادی که موهای نازک و شکننده دارند ممکن است به این خوبی نباشند.

هر چند وقت یکبار می توانید از آن استفاده کنید: شامپوهای کراتین را در خانه می توان روزانه استفاده کرد. با این حال، درمان های شیمیایی کراتینه مو در سالن، باید فقط هر چند ماه یک بار انجام شود.

از آنجایی که کراتین یک پروتئین طبیعی با فواید صاف کننده است که موخوره را به حداقل می رساند و موها را براق و قابل کنترل می کند، سایر محصولات می توانند مزایای کراتین را تقویت کنند. مو و محصولات تکمیلی مبتنی بر سیلیکون می توانند به صاف کردن بیشتر سطح مو کمک کنند.

اگر می خواهید موهای خود را کراتینه کنید باید از کلرید سدیم، پارابن ها و سدیم لوریل سولفات ها دوری کنید.

شامپوهای کراتین مو-فروشگاه حالاچی

فواید کراتینه برای مو

قبل از پرداختن به فواید کراتینه برای مو، بیایید توضیح دهیم که کراتین چیست و چگونه روی مو تأثیر می گذارد. برای شروع، کراتین سنگ بنای ساختار مو است. این یک پروتئین فیبری است که به معنای واقعی کلمه هر تار مو را تشکیل می دهد. همانطور که مو آسیب می بیند، برای ترمیم و تقویت ساختار طبیعی خود به تمام کمک هایی که می تواند داشته باشد نیاز دارد. درمان های کراتینه و محصولات حاوی کراتین فواید زیادی برای موهای شما دارند.

تقویت مو: چه یک درمان کراتینه مو در سالن یا خانه را انتخاب کنید، می توانید انتظار داشته باشید که تفاوتی در موهای خود مشاهده کنید.شامپوهای کراتینه خانگی به تقویت موهایی که در اثر آسیب های شیمیایی و مکانیکی آسیب دیده اند کمک می کند. در واقع، تحقیقات نشان داد که کراتین تا 40 درصد به تقویت رشته ها کمک می کند. موها را صاف می کند و موخوره را کاهش می دهد.می توانند منجر به موهای صاف تر، براق تر و سالم تر شوند.

درخشندگی می بخشد: از آنجایی که کراتین به صاف کردن کوتیکول های مو و پر کردن مناطق آسیب دیده در ساقه مو کمک می کند، درخشندگی زیادی به موهای شما می بخشد. نتایج ممکن است با درمان های داخل سالن چشمگیرتر باشد، اما شامپوهای خانگی نیز می توانند موهایی درخشان و سالم ایجاد کنند.

کراتینه به تقویت و صاف کردن کوتیکول های مو کمک می کند تا به هم برگردند و ظاهر دو شاخه شده را کاهش می دهد. رشته های قوی تر به معنای شکستگی کمتر است که رشد مو را تشویق می کند

زمان خشک شدن را کاهش می دهد: به این معنی که آب کمتری در داخل کوتیکول های مو به دام می افتد. که می تواند زمان سشوار کشی را تا حد زیادی کاهش دهد.

اگر به دنبال تهیه وخرید شامپو و محصولات کراتینه خارجی با قیمت بسیار مناسب هستید می توانید از فروشگاه حالاچی با تخفیفات بی نظیر تهیه نمایید.

اشتراک گذاری مقاله در صفحات اجتماعی

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *